جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
آرش رجبی

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به علم الادیان که با روح انسان سازگار است، گفت: همه علوم دینی، معدن معرفت‌های دینی برای نجات انسان‌هاست و اگر طلاب این علوم را درست بیاموزند پیامبری برای نجات جان انسان‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین آرش رجبی در مراسم طلیعه حضور طلاب جدیدالورود استان همدان عنوان کرد: یکی از کتاب‌های ارزشمند که در مورد آداب دانش‌اندوزی و تعلیم و تعلم تالیف شده است، کتاب "منیه المرید فی آداب المفید و المستفید" است در این کتاب به رابطه استاد و شاگرد پرداخته شده و برای کسی که خواهان علم آموزی است بسیار مفید است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: روایتی در این کتاب از پیامبر گرامی اسلام نقل شده که می فرماید: "مَن طَلَبَ العِلمَ فهُوَ کالصّائمِ نَهارَهُ ،القائمِ لَیلَهُ، وإنَّ بابا مِنَ العِلمِ یَتَعَلَّمُهُ الرَّجُلُ خَیرٌ لَهُ مِن أن یَکونَ أبو قُبَیسٍ ذَهَبا فأنفَقَهُ فی سَبیلِ اللّه. هر که دانش بجوید، مانند کسی است که روز خود را به روزه گذراند و شبش را به عبادت. اگر کسی یک باب علم بیاموزد، برایش بهتر است از این که کوه ابوقبیس طلا باشد و او آن را در راه خدا انفاق کند.

وی افزود: با توجه به "روایت العلم علمان، علم الادیان و علم الابدان" علمی که با جسم و سلامت انسان سر و کار دارد علم ابدان است و مقدمه‌ای برای رسیدن به سایر علوم است و در نهایت تا زمان مرگ انسان کاربرد دارد ولی علم ادیان علمی است که موضوعش خداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: علم الادیان علمی است که شرافت آن به موضوعش است، علمی که با روح انسان سازگار بوده و نه تنها در این عالم بلکه در عوالم دیگر نیز با انسان خواهد بود، آثار این علم در این دنیا تجلی دارد و متجلی جلوه های دیگر در عالم آخرت است، با این علم است که انسان به حیات طیبه دست پیدا کرده و دیگران را به این حیات طیبه رهنمون می سازد.

وی اظهار کرد: راهی که ما انتخاب کردیم با راه های دیگر فرسنگ ها فاصله دارد، از مجموعه‌ای از منظومه های فکری به هم پیوسته تشکیل شده و همه علوم اعم از فلسفه، کلام، اصول، عقاید و منطق، تفسیر قرآن و حدیث را در بر می‌گیرد و معدن معرفت های دینی برای نجات انسان‌هاست.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد: اگر این علوم را درست بیاموزیم پیامبری در میان انسان ها برای نجات جانشان می شویم و این خیر و برکتی است که خدا نصیب بهترین انسان‌ها می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha